woensdag 16 november 2011

afgelopen

Hier dan een laatste bericht, ook al heb ik het idee dat weinig volgers nog op deze blog kijken nu ik weer 'live' in het land ben.
Zondagochtend ben ik thuisgekomen. Een laatste t-shirt dat ik nog in Kathmandu heb laten maken laat met een bijzondere tekst niets aan duidelijkheid te wensen over: het is een soort belofte aan mijn gezin dat dit echt de laatste keer is geweest. Vier expedities in Nepal en Tibet, met als resultaat drie heel mooie en beklommen toppen: Ama Dablam, Cho Oyu en Baruntse. Dat moet het maar zijn, over 2 jaar ga ik vast nog wel iets leuks doen maar geen expeditie meer!
Momenteel zit ik weer in mijn  post-expeditiedip. Niet psychisch, maar puur fysiek. Ik voel me of ik erg ziek ben geweest, zo ongeveer. Zwak, tikkeltje duizelig soms, kouwelijk.... Eerdere keren was dat ongeveer vergelijkbaar en duurde het een week of 3-4 tot ik me weer helemaal hersteld voelde. Het blijft gek: de laatste dagen in de bergen voelde ik me supersterk, en hier terug is daar opeens niets van over. Ik moet nog eens te weten komen of andere expeditiegangers ook dat soort verschijnselen hebben.
Niettemin geniet ik wel na, op andere manieren. En ik ben ook weer heerlijk aan het werk.

Wie mijn foto's wil zien kan ze op 
bekijken. Ik heb in de titels van de foto's wat tekst toegevoegd, hopelijk is het daarmee redelijk te volgen.

Wie de blog hebben gevolgd: bedankt voor de aandacht, en ik hoop dat de expeditie een beetje te volgen was - ondanks de beperkte beschikbaarheid over een pc met satellietverbinding in de bergen.

Met berggroet,


Jan

1 opmerking:

  1. Jan
    We zijn blij dat je weer terug bent.
    Inderdaad zag ik zeer weinig reactie. Ik was de enige soms en de andere keren zag ik ook geen andere reacties.
    Voor de meesten was het technisch te lastig om te reageren. Ik heb Willy en Irene horen klagen dat het niet lukte. Ook mij lukte het niet op kantoor. De instellingen aldaar lieten het niet toe. En thuis dacht ik er dan weer niet aan, omdat ik 's ochtends vroeg al was bij gepraat.
    Er is geen volgende keer meer, maar anders had je een andere blog moeten kiezen. Ik heb er overigens helemaal geen verstand van.
    Paul

    BeantwoordenVerwijderen